Leczenie kanałowe zębów – Endodoncja Łódź

Leczenie kanałowe zębów w Łodzi – czym jest endodoncja?

Endodoncja to dział stomatologii zajmujący się leczeniem chorób tkanek wewnątrz zęba, a więc w obrębie nerwów. Problemy endodontyczne są w 90% powodem bólu zębów. Zarówno tych ostrych, bardzo silnych, jak i tych przewlekłych, ćmiących, ciągnących się nawet latami.

Dlaczego zęby bolą?

Miazga zęba to delikatna tkanka wypełniająca jamę wewnątrz zęba. Objętościowo nie jest jej wiele, ale jest wyjątkowo bogato unerwiona. Jeśli ulegnie zakażeniu (zwykle drogą przez ubytek próchniczy) obrzęknie, a ponieważ jest zamknięta w twardej komorze , obrzęk powoduje wzrost ciśnienia, ucisk na zakończenia włókien nerwowych i silny, trudny do zniesienia ból. Nie musisz z tym żyć! Zgłoś się na leczenie w naszym gabinecie stomatologicznym w Łodzi.

Jak leczymy zęby kanałowo w naszym gabinecie w Łodzi?

W naszym gabinecie korzystamy jedyne z nowoczesnych technologii. Najnowocześniejsze metody, które stosujemy to

• leczenie kanałowe w mikroskopie,
  • leczenie kanałowe w izolacji koferdamem,
  • leczenie za pomocą narzędzi maszynowych, umożliwiających dokładne i szybkie opracowanie kanałów,
  • leczenie zębów z kanałami zobliterowanymi za pomocą ultradźwięków,
  • usuwanie złamanych narzędzi z kanałów,
  • wypełnianie kanałów płynną, gorącą gutaperką, co umożliwia wypełnienie drobnych rozgałęzień kanałów głównych,

Leczenie kanałowe pod mikroskopem w Łodzi

Ze względu na to, że jama zęba jest bardzo mała, leczenie kanałowe przeprowadzamy pod mikroskopem. Użycie mikroskopu pozwala na zwiększenie precyzji, dokładny wgląd w skomplikowaną anatomię zęba i zlokalizowanie wszystkich kanałów. Trzeba pamiętać, że pominięcie kanału i pozostawienie w nim bakterii powoduje, że proces chorobowy nie zostaje zatrzymany.

Leczenie kanałowe wymaga ogromnej precyzji. Nasz stomatolog za pomocą mikroskopu może zajrzeć do wnętrza korzenia i np. zlokalizować oraz wyjąć złamane narzędzie lub udrożnić kanał, co dawniej było nie do osiągnięcia.

Czy leczenie kanałowe boli?

Leczenie kanałowe w naszym gabinecie w Łodzi odbywa się w znieczuleniu miejscowym. Pacjent przez cały zabieg odpoczywa w komfortowej pozycji leżącej. Bardzo skuteczne i bezpieczne znieczulenia zapewnią pełen komfort w trakcie całej wizyty. Jedyne co możesz odczuwać to miłą ulgę po dolegliwościach, z którymi do nas przyszedłeś.

Czy leczenie kanałowe można wykonywać w ciąży?

Nieleczone stany zapalne i choroby zębów zwiększają ryzyko przedwczesnego porodu. Leczenie zębów w ciąży jest konieczne. Jeżeli są wskazania do leczenia kanałowego, nie powinno się z tym czekać.

Ile trwa leczenie kanałowe zębów i jak wygląda zabieg?

W naszym gabinecie w Łodzi nasz dentysta przy użyciu mikroskopu dokładnie widzi kanały zęba i ma możliwość ich całkowitego oczyszczenia, bez konieczności zatruwania zęba oraz rozkładania leczenia na kilka wizyt. W ten sposób leczenie endodontycze można przeprowadzić nawet podczas jeden wizyty.

Czas leczenia uzależniony jest przede wszystkim od rodzaju zęba i jego budowy, a więc liczby kanałów. Jeśli tylko warunki medyczne na to pozwalają, robimy wszystko, aby wyleczyć wszystkie kanały podczas jednej wizyty. Sytuacje bardziej skomplikowane mogą wymagać kilku wizyt.

Etapy leczenia kanałowego

Leczenie kanałowe zębów w Łodzi dzielimy na części. Etapy leczenia kanałowego to:

• Diagnostyka, czyli wykonanie zdjęć RTG obrazujących zmiany i analiza budowy zęba.
  • Znieczulenie miejscowe.
  • Szczelna izolacja przy użyciu koferdamu.
  • Precyzyjne oczyszczenie kanałów korzeniowych przy użyciu mikroskopu.
  • Dezynfekcja kanałów.
  • Szczelne wypełnienie kanałów materiałem stanowiącym maksymalną barierę dla bakterii.